Спроба пэрэводу тэкста на балачку. Заценыть роботу )
Пивень А.Е. "Хто таки казакы?"
Козак — удала,одважна, нэустрашима голова.
Козак — лыхый, смилывый, нэвтомный найизнык.
Цэ воин з головы до ниг, од народження до смэрти.
По пэрвому заклыку кыдае козак свои мырни заняття, у два-тры дни зибрався в похид, а на четвэртый — уже нэсэться на своему стэповому коныку-скакуни и пэрвым будэ на ратнму полэ.
У походи и на фронти вин тэрплячий, вытрывалый и нэвыбаглывый: на ходу, скоро йисть, дуже мало спыть; завжды на чеку, постийно готовый кынутыся на ворога.
Та й на чим козак сыльный и твэрдый.
Вин твэрдый своею виковою, нэзминною дружбою з конэм.
Сыльнише цией дружбы на всьому свити дружбы нэма.
Вирна козацька жинка — дорогоцинний друг у симьи: вона дэржить цилу хату и скрашуе всэ нэспокийнэ життя козацькэ.
Однак, бувае, шо иноди и така жинка зраджуе.
Тико вирный козацький кинь твэрдый у своий дружби и нэ зрадыть козаку николы.
Козак и кинь — цэ однэ цилэ, дывно твэрдэ цилэ, особлыво в походи и на вийни.
И тому козак може провэсты на кони нэскинченнэ число днив, нэ почуваючи стомлэння, нэ знаючи одпочинку.
Та й вин також здатный нэ одын дэнь пролэжать з конем у кущах, в очерэтах, нэ нудьгуючи, нэ втрачаючи бадьорости, и зирко стэжить за ворогом.
А подывытэся, якый козак вэрхы на кони: сыдыть — нэ ворохнэться, як прырис, начебто народывся разом з конэм.
Посадка бадьора, жива, бэз сумнивив одважна: груды впэрэд — колэсом, плэчи назад, голова закынута, шапка на самой потылыци.
Та й вин и бэз коня хуткый и рухлывый, як вьюн, гнучкый, як молодэ стэбло, як прыбэрэжный очерэт.
Ходыть хутко, впрыпрыжку, сыдыть мало, алэ дуже любыть лэжать на зэмли або на зэлэний травычки. Дывыться смило, одкрыто: очи смиються, а на лыцэ жвава, та й дуже добра посмишка.
Нэ знатный козак своим родом, походженням, а прославывся на вэсь свит.
Та й хто ж такый козак? Звидкы вин? Якого роду и плэмья?
Нэ запытуйтэ про цэ козака; на таки пытання вы почуетэ всэ ту ж саму одповидь.
— Хто ты такый?
— Козак.
— Якого походження: роду и плэмья?
— Козацького.
— Так хто ж булы твои прэдкы: батькы и диды?
— Козакы.
Козак взагали николы нэ займався и слабко цикавывся своим родом або походженням. Тикы знае вин твэрдо: шо сам вин казак, шо батькы и диды булы таки ж козакы, и з гордистю и достоинством носыть цэ имья.
Козак — вольна людына, яка николы нэ тэрпила над собою чужого панування и нэ знала крипосного або другого рабства.
Вольный тилом и душею войовнычий нащадок дрэвнього славьянского народу.
Цэ сын нэскинченных пивдэнных стэпив, вольный, як повитря, вольный як витэр.
Широкый, вольный стэп його выховав, зростыв; козацька зэмля, як маты ридна, поставыла на ногы, выгодувала.
И тому в справи ратной козак докучлывый, як витэр, нэспокийный, як выхор: вин там, дэ його нэ чекають, урывается туды, дэ його нэ просят.
Нэбэзпэчный козак на вийни, страшный в бытви и схватки: стриляе в саму точку, колэ наскризь, рубае из усього плэча - надвое.
Од нього нэ врятуешся, нэ вкрыешся: того хто бижить — догоныть, прыколэ, того хто лэжить — у полон визьмэ.
Такый козак на полэ ратному и своий доблэсти, одвагою прославывся на вэсь свит.
Та й чи правду говорят, шо козак лютый и кровожерлывый, шо вин дыкый и твэрдый, як звир лисовый?
Ни, нэправда.
Так говорылы и говорят тикы нэдругы козацьки, та й ще ти, хто козакив нэ бачив и нэ знае.
Таки розповиди - суща нэправда и злисна выгадка.
Зовсим навпакы, козак - душевна людына: простый, сэрдэчный и ввичлывый.
Никого бэз поводу нэ скрывдыть, а из усякым обийдэтся по-братскы, по-людскы. Мало того: у нього завжды можна знайты допомогу и захыст, вин горою станэ за всякого слабкого и скрывдженого.
Тикы в бытви и схватки вин спрытный, як бис и страшный ворогу — супротывныку: та й на бивуаку, пид час одпочинку вин вэсэлый и добрый, як дытя, а всякого полонэного напоить и нагодуе - останним шматком подилыться.
Козак нэ тико одминный воин, та й вин завжды надийный и гарный товарыш и друг. На нього у всим можна покластыся, як на самого сэбэ. Уже вин нэ выдасть и нэ зрадыть, а будэ кому лыхо, так бэз заклыку кынэться на допомогу.
Козак кажному друг и прыятэль, з усима вэсэлый товарыш. Вэсэлисть и прывитнисть увийшлы в нього у звычку, бадьорый и жартивлывый тон ридко сходыть из його вуст.
Зарады цього нэ любыть козак мовчать и сэрйознычать: колы вин у компании - жартуе и розмовляе, колы сам — писни спивае. Ой и вэлыкый вин майстэр писни спивать! Выдно, шо од самой прыроды соловьиной породы. Як сэрэд птахив соловэй найкращий спивак, так сэрэд людэй козак — пэрвый писняр.
Од колыскы до глыбокой старости нэ розстаеться козак з писнэю: вона постийна супутныця його нэспокийного козацького життя.
И якшо нэмае в нього супротывныков на кони так у сидли, у бытви и схватки, тэ нэмае и супэрныкив в гарний писни. Довив цэ козак и на дили: у хати вин спивав, тико своих вэсэлыв, а за кордоном заспивав — вси рэкорды побыв.
И прославывся козак навить у выгнанни, у тяжкому эмигрантскому житти нэ ратнымы подвыгамы, нэ войсково-бойовым молодэцтвом, а чудовою, чаривною писнэю та й лыхым козацьким джигитуванням, гопаком и лэзгынкою.
Такый був козак у стари часы, за дидив — прадидив, такым вин залышився и доныни, а тому можна из упэвнэнистю сказать, шо славному козацькому роду нэма пэрэводу.
Пивень А.Е. "Хто таки казакы?"
Козак — удала,одважна, нэустрашима голова.
Козак — лыхый, смилывый, нэвтомный найизнык.
Цэ воин з головы до ниг, од народження до смэрти.
По пэрвому заклыку кыдае козак свои мырни заняття, у два-тры дни зибрався в похид, а на четвэртый — уже нэсэться на своему стэповому коныку-скакуни и пэрвым будэ на ратнму полэ.
У походи и на фронти вин тэрплячий, вытрывалый и нэвыбаглывый: на ходу, скоро йисть, дуже мало спыть; завжды на чеку, постийно готовый кынутыся на ворога.
Та й на чим козак сыльный и твэрдый.
Вин твэрдый своею виковою, нэзминною дружбою з конэм.
Сыльнише цией дружбы на всьому свити дружбы нэма.
Вирна козацька жинка — дорогоцинний друг у симьи: вона дэржить цилу хату и скрашуе всэ нэспокийнэ життя козацькэ.
Однак, бувае, шо иноди и така жинка зраджуе.
Тико вирный козацький кинь твэрдый у своий дружби и нэ зрадыть козаку николы.
Козак и кинь — цэ однэ цилэ, дывно твэрдэ цилэ, особлыво в походи и на вийни.
И тому козак може провэсты на кони нэскинченнэ число днив, нэ почуваючи стомлэння, нэ знаючи одпочинку.
Та й вин також здатный нэ одын дэнь пролэжать з конем у кущах, в очерэтах, нэ нудьгуючи, нэ втрачаючи бадьорости, и зирко стэжить за ворогом.
А подывытэся, якый козак вэрхы на кони: сыдыть — нэ ворохнэться, як прырис, начебто народывся разом з конэм.
Посадка бадьора, жива, бэз сумнивив одважна: груды впэрэд — колэсом, плэчи назад, голова закынута, шапка на самой потылыци.
Та й вин и бэз коня хуткый и рухлывый, як вьюн, гнучкый, як молодэ стэбло, як прыбэрэжный очерэт.
Ходыть хутко, впрыпрыжку, сыдыть мало, алэ дуже любыть лэжать на зэмли або на зэлэний травычки. Дывыться смило, одкрыто: очи смиються, а на лыцэ жвава, та й дуже добра посмишка.
Нэ знатный козак своим родом, походженням, а прославывся на вэсь свит.
Та й хто ж такый козак? Звидкы вин? Якого роду и плэмья?
Нэ запытуйтэ про цэ козака; на таки пытання вы почуетэ всэ ту ж саму одповидь.
— Хто ты такый?
— Козак.
— Якого походження: роду и плэмья?
— Козацького.
— Так хто ж булы твои прэдкы: батькы и диды?
— Козакы.
Козак взагали николы нэ займався и слабко цикавывся своим родом або походженням. Тикы знае вин твэрдо: шо сам вин казак, шо батькы и диды булы таки ж козакы, и з гордистю и достоинством носыть цэ имья.
Козак — вольна людына, яка николы нэ тэрпила над собою чужого панування и нэ знала крипосного або другого рабства.
Вольный тилом и душею войовнычий нащадок дрэвнього славьянского народу.
Цэ сын нэскинченных пивдэнных стэпив, вольный, як повитря, вольный як витэр.
Широкый, вольный стэп його выховав, зростыв; козацька зэмля, як маты ридна, поставыла на ногы, выгодувала.
И тому в справи ратной козак докучлывый, як витэр, нэспокийный, як выхор: вин там, дэ його нэ чекають, урывается туды, дэ його нэ просят.
Нэбэзпэчный козак на вийни, страшный в бытви и схватки: стриляе в саму точку, колэ наскризь, рубае из усього плэча - надвое.
Од нього нэ врятуешся, нэ вкрыешся: того хто бижить — догоныть, прыколэ, того хто лэжить — у полон визьмэ.
Такый козак на полэ ратному и своий доблэсти, одвагою прославывся на вэсь свит.
Та й чи правду говорят, шо козак лютый и кровожерлывый, шо вин дыкый и твэрдый, як звир лисовый?
Ни, нэправда.
Так говорылы и говорят тикы нэдругы козацьки, та й ще ти, хто козакив нэ бачив и нэ знае.
Таки розповиди - суща нэправда и злисна выгадка.
Зовсим навпакы, козак - душевна людына: простый, сэрдэчный и ввичлывый.
Никого бэз поводу нэ скрывдыть, а из усякым обийдэтся по-братскы, по-людскы. Мало того: у нього завжды можна знайты допомогу и захыст, вин горою станэ за всякого слабкого и скрывдженого.
Тикы в бытви и схватки вин спрытный, як бис и страшный ворогу — супротывныку: та й на бивуаку, пид час одпочинку вин вэсэлый и добрый, як дытя, а всякого полонэного напоить и нагодуе - останним шматком подилыться.
Козак нэ тико одминный воин, та й вин завжды надийный и гарный товарыш и друг. На нього у всим можна покластыся, як на самого сэбэ. Уже вин нэ выдасть и нэ зрадыть, а будэ кому лыхо, так бэз заклыку кынэться на допомогу.
Козак кажному друг и прыятэль, з усима вэсэлый товарыш. Вэсэлисть и прывитнисть увийшлы в нього у звычку, бадьорый и жартивлывый тон ридко сходыть из його вуст.
Зарады цього нэ любыть козак мовчать и сэрйознычать: колы вин у компании - жартуе и розмовляе, колы сам — писни спивае. Ой и вэлыкый вин майстэр писни спивать! Выдно, шо од самой прыроды соловьиной породы. Як сэрэд птахив соловэй найкращий спивак, так сэрэд людэй козак — пэрвый писняр.
Од колыскы до глыбокой старости нэ розстаеться козак з писнэю: вона постийна супутныця його нэспокийного козацького життя.
И якшо нэмае в нього супротывныков на кони так у сидли, у бытви и схватки, тэ нэмае и супэрныкив в гарний писни. Довив цэ козак и на дили: у хати вин спивав, тико своих вэсэлыв, а за кордоном заспивав — вси рэкорды побыв.
И прославывся козак навить у выгнанни, у тяжкому эмигрантскому житти нэ ратнымы подвыгамы, нэ войсково-бойовым молодэцтвом, а чудовою, чаривною писнэю та й лыхым козацьким джигитуванням, гопаком и лэзгынкою.
Такый був козак у стари часы, за дидив — прадидив, такым вин залышився и доныни, а тому можна из упэвнэнистю сказать, шо славному козацькому роду нэма пэрэводу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий