пятница, 29 июня 2018 г.

Сборник
СЛАВЫ КУБАНЦЕВ
И. Борец
Том 1
Краснодар, 2010
(печатается по одноименному изданию Екатеринодар, 1916)

Чередниченко И.Г.
У садочку
стр.38-39

I
Мисяц выйшов из-за хмароньки,
На ничь поглядае.
А ничь тыха, як та хмара,
Землю обнимае.
Обняла вона, старенька,
Мырным сном станычку.
Блидный мисяц освичуе
И садок и ричку.
Мисяц блидный, вже старенькый
Все на свити знае.
И за каждую былынку
Старый поглядае.
Знать такый-то вин вродывся, —
Хоче все вин знаты.
И заглянув старесенькый
В садок биля хаты.
И заглянув мисяченько
Тай залюбовався:
Козак бравый, молоденькый
З дивкою прощався.
«Ой не плачь же, не вбивайся,
Рыбонько Маруся!
Я ж пиду та повоюю,
До тебе ж вернуся.
Нам тоди, моя голубко,
Свит впьять стане раем...
Як в станыцю я вернуся
Свадьбоньку згуляем!..
А ты ж, моя дивчинонька,
Ягидко степова,
Не заплакуй карых очей
Та бувай здорова».
Плаче дивка чернобрыва,
Лыченько палае...
Козак бравый, молоденькый
Ии прыгортае.
И цилуе, и мылуе
Вин свою дивчину...
Нехай серденько пограе
Въостанню годыну!..
Дивчинонька вродлывая
Рученькы сжымае,
Молодому козакови
В вичи заглядае...
«Мий ты сокил молоденькый,
Чи ты ж мене любышь?
Може свою Марусыну
Ты посли забудышь?..»
«Прысягаю, моя мыла,
Пока жывый буду,
Шо я свою Марусыну
Зроду не забуду!..»

II
Умчавсь козак в край далекый,
З нимцями воюе.
А в станици Марусына
Бидная горюе.
Вона ж свого козаченька
З вийны дожыдае,
А вид його, молодого,
Висточкы немае.
Одна вона, сыротына,
Серед темных ночок,
Одынока, несчастлыва,
Выходе в садочек.
И там дивка молодая
(Одын Бог це баче)
Сыдыть сумна, невесела,
Зитхае та плаче.
Звыла кари очинята
В небо зазырае;
А там мисяц старесенькый
Тыхо выплывае.
Друга пора дивчыноньки
Отоди згадалась.
Ота пора, як дивчына
З козаком прощалась...
Отут воны вдвох сыдилы...
Отут вин прощався...
Цей же самый мисяц блидный
Ными любовався...
Ту годыну, ту хвылыну
Дивчына згадала...
Чорнобрыва Марусына
Впала, зарыдала...
«Боже правый, Боже мылый,
Я тебе прохаю;
Верны ж мини козаченька
З далекого краю!..»
Мисяц блидный, старесенькый
Вже не любовався;
Вин за хмароньку сумную
Тыхо заховався...

Комментариев нет:

Отправить комментарий