суббота, 18 февраля 2017 г.

Пивень А.Е.
Колысь правда була, та тэпэр зачерствила
(вторая часть)

Ждав-ждав я дида, нэ диждався, та й кажу сам соби:

 "Пиду и я на базарь та дида повирю, чы усю вин рыбу продав и чы багато грошей наторгував?"

 Прыйшов я на базарь та й пытаю добрых людэй:

 — А скажить мэни, добри дюдэ, чы нэ бачылы тут дида з рыбою?

 А мэни и кажуть:

 — Эге, хлопче, плохи твои дила!

 — Як так? — пытаю я.

 — А так, шо дид твий рыбу продав, багато грошей наторгував, а тоди так розгулявся, так розорывся, шо уси гроши пропыв и сам од горилкы загорився!

 — Чы нэ брэшитэ вы, часом, добри людэ? Бо зроду я цього нэ чув и нэ бачыв!

 — Эге, брэхалы твого батька сыны та й ты з нымы! Чого нам брэхать? Пиды он сам подывысь, колы нэ ймэш виры!

 Пишов я до своих дрог, колы так: дид горилкы обдувся, обпывся, на дрогы схылывся та в сэрэдыни и загорився!

 Роздывывся я, аж у його у сэрэдыни чысто усэ выгорило, тилькэ одын толуб остався. Шо тут робыть, дэ того дида подить? А мэни и совитують добри людэ:

 — А ты, хлопче, кобылу та дрогы продай, та дида поховай, та як панахыду справлятымэш, так и нас поклычеш: от мы гуртом твого дида и помьянэм.

 А я и кажу людям:

 — Гэтьтэ вы к бисам — батькови з вашимы рэчамы! Воны мэни нэ подобни! Я и сам знаю, шо вы уси ласи до помынкив, а бильше усього до чужой горилкы, та тилькэ я нэ так зроблю, як вы кажетэ!

 — От дурный та бэзтолковый! — кажуть мэни. — А як же ты будэш робыть, колы нэ хочеш чужого ума слухать?

 — Эге, — кажу я до йих, — яка мэни з того корысть будэ, шо вы на помынках горилкы напьетэсь, та миж собою побьетэсь? Я и так добрэ знаю, шо вы гуртом дида пидвэлы, та уси гроши з ным пропылы, а тэпэрь хочетэ ище и на помынках погулять!.. Выбачайтэ! Я лучче повэзу дида додому: вин багато грошей пропыв, так мэни дуже дорого стоить, може у якэ-нибудь дило його повэрну!

 Заприг я кобылу, положыв дида на дрогы, та й пойихав додому. Йиду дорогою, озыраюсь на дида, та й думаю сам соби:

 "Дуже у мэнэ дид роскошный: и гладкый и товстый, у якэ б його дило забандурыть, шоб нэ даром ти гроши пропалы, шо вин пропыв?"

 Йиду та й думаю, йиду та й думаю, та насылу догадався! Нэдавно мэни жинка казала, шоб бочку на бурякы купыв; от, думаю, и справди добрэ будэ дило! Прыстрою я дида замисто бочкы, так може хоч трохы з його покорыстуюсь! Прыйихав я додому, та й кажу до жинкы:

 — Жинко!

 — Чого?

 — Знаеш шо?

 — А шо?

 — Хотив я на базари бочку на бурякы купыть, а на той случай наш дид горилкы обпывся та загорився, та чысто увэсь в сэрэдыни выгорив. Так оце тоби, жинко, из дида и бочка! Та ще и бочка яка будэ добра, — другой такой нэ найдэш! Як накыдаеш у дида бурякив, та будэш ходыть у погриб, так у горло будэш бурякы тягать, а из пупа квас точыть...

 А шо, чы добрэ я выдумав?

 — А вжеж, шо добрэ! — каже жинка.

 Так мы так и зробылы. Як наварым було борщу, так бурячкы йимо, борщык сьорбаем, та й дида, покойныка, добром спомынаем!

Комментариев нет:

Отправить комментарий