среда, 15 февраля 2017 г.

Пивень А.Е.
Колысь правда була, та тэпэр зачерствила

Як був я уже парубком, так з выду и був малый-нэвэлыкый, а тилькэ батьковых штанив, правда, на мэнэ було нэ напрэш! Мы з дидом удвох и чумакувалы и хазяйнувалы, а батька ще и на свити нэ було. Була у нас з дидом кобыла на масть била, а на шерсть ворона; сим дэнь довга, а тры дни лыса. Така була вона трудяча, така добряча, шо дэнь було бижыть, а тры дни лэжыть, ричку пэрэскочыть, хвоста нэ замочыть. Хотилы мы з дидом пидшукать та купыть другу таку до пары, так нигдэ такой доброй нэ найшлы. От и задумалы мы з дидом тиею кобылою чумакувать. Одын раз дид мэни и каже:

 — Охрим!

 — Чого?

 — А знаеш шо?

 — А шо?

 — Давай запряжем кобылу та пойдэм на Ахтари; будэм на людэй поглядать та рыбу купувать,— бо трэба и нам выучытьця чумакувать.

 — Ну, шо ж,— кажу я,— пойдем.

 Так ото и пойихалы мы з дидом аж до моря. Прыйихалы до моря, роспряглы кобылу та й дывымось: рыбалок нэмае, купувать рыбы ни в кого, шо ж його робыть? Як бы нам самым тией рыбы наловыть?

 А у мори рыбы та ракив, так и очима нэ проглянэш, така сыла! Думалы-думалы мы з дидом, та ничого з нашой думкы нэ выйшло, бо нэ було у нас для такого дила ниякого струмэнту.

 — Охрим!

 — Чого?

 — А знаеш шо?

 — А шо?

 — Дурни мы з тобою обыдва, от шо. Чого нам довго думать та голову ломать? Давай прыпустым кобылу до моря та споимо усю воду, а рыба и ракы на дни останутьця!

 — А и справди добрэ! — кажу я.

 Узялы та й прыпустылы мы кобылу до моря. Так кобыла воду хлестала-хлестала, хвостом махала-махала, так усю чысто воду из моря и высмоктала, так шо и дно стало выдно. Дывымось мы з дидом, аж там рыбы та ракив, хоч лопатою загрыбай! От дид и каже:

 — Охрим!

 — Чого?

 — А знаеш шо?

 — А шо?

 — Давай мы рыбу позбыраем, та на дрогы поскладаем, так я рыбу кобылою повэзу, а ты ракы пишкы поженэш.

 — Так шо ж, ото и добрэ будэ! — кажу я.

 Так мы так и зробылы. Рыбу поскладалы на дрогы та запряглы кобылу, так дид рыбу додому дрогамы повиз, а я ракы зайняв та пишкы погнав. Прыгнав я ракы додому, та загнав у баз, а дид рыбу виз-виз, та додому нэ довиз, а прямо у Павливку на базарь повиз.

 (дали будэ)

Комментариев нет:

Отправить комментарий