суббота, 9 сентября 2017 г.

7-я часть
Васыль Мова (Лиманский)
Творы
Мюнхен, 1968г.
Малюнкы з натуры
(З нотаткы слидчого судди).
Помиркувавши трохы над справою Халабурдыхи, спысав я протокол показання про тэ блудязтво та мэнування сэбэ чужим мэнням и застановывся на постановлении, А Халабурдыха тымчасом сыдила похнюпывшись на канапци та смыкала бэз  ниякой нужды кутасы своей шали.
— Так от шо, молодыце, зроблю я з тобою, — сказав я напослидок, — оце пошлю тэбэ в Коренивку, та колы справди  прызнають тэбэ там за коренивську козачку Настю Халабурдыху, то справа про блудязтво на тому и закинчиться. Алэ крим цього ище судытымэ тэбэ суд за мэновання чужим мэнням.
Кара за цю провыннисть будэ нэвэлыка, то тоби нэма чого и  журытыся. И покы сточиться над тобою суд, то я виддам тэбэ пид  дозор коренивськой полиции, а шоб нэ було тоби морокы з чоловиком, то — нидэ дитысь! — накажу вже полиции, шоб тэбэ вид батька-матэри до чоловика сыломиць нэ гналы. Так це ж тилькы до часу, покы сточиться суд, а як закинчиться суд, та видбудэш ты арэшт, то тоди вже рятуйся вид чоловика, як сама знаеш.
— Спасыби и на цьому! — промовыла Халабурдыха зидхнувши. И знов замовклы мы обое. Я кинчав постановление, а  Халабурдыха, виддувши гарни свои губкы и утопывши очи в дил, ще жвавиш почала смыкать за кутасы. Вона очевыдячкы була в забурэнни, шось мала на думци, шось хотила сказать чи зробыть — и вагалась. Аж ось бачу, шо вона тыхэнько пидвэлася з канапкы, пидступыла до мого стола, пэрэхылылася черэз його, обпэрла  голову на ликти и, якось хытро дывлячись та солодэнько  усмихаючись, промовыла стыха:
— Паныченьку!.. Голубчику! Ось послухайтэ бо, шо я вам скажу!
— Кажи, молодычко, — видказав я, нэ покыдаючи свого  пысання.
— Навищо вы посылатымэтэ мэнэ у ту трыкляту Коренивку?
Зоставтэ мэнэ краще у сэбэ, — промовыла вона дали, трошкы засоромывшись. — Я вам и побаню, и прыбэру, и самовар
настановлю. Я вам догоджатыму, як тилькы зумию ... Я вже ж  служила у панив, то якось такы зумию и вам догодыты...
— Чудэрнаста ж ты, молодыце, як я бачу, — видріик я, нэ видрываючись вид своей роботы. — Нэвже ж такы справди в тэбэ
думка отакым чином полипшить свою долю? Ну, нэхай бы взяв я тэбэ до сэбэ, то нэ вик же ты жила б у мэнэ?
— Та навищо там вик? — згукнула Халабурдыха. — Вы подэржтэ мэнэ тилькы так, покы суд закинчиться та покы я наобрыдну вам.
— Ну, а дали ж шо?
— А дали я знайду соби и другого.
— А потим и трэтього?
— Та може нэ то трэтього, а и пьятого и дэсятого!
(дали будэ)

Комментариев нет:

Отправить комментарий