среда, 7 февраля 2018 г.

Пивень А.Е.
(Ходькевич-Сапсай)

КУБАНЬ МОЯ, НЕНЬКО МОЯ...

Пысав колысь славный Тарас,
Бэзсмэртный Шевченко
Про свою нэщасну Матир
Украйину — Нэньку:
Украйино, Украйино,
Нэнько моя, Нэнько!
Як згадаю тэбэ, краю,
Завьянэ сэрдэнько!
Дэ подилось козачество,
Червони жупаны?
Дэ подилась доля - воля,
Бунчукы, гэтьманы?
Отак и я хочу пысать,
Як пысав Шевченко,
Про свою Кубань кохану,
Нашу ридну Нэньку:
Кубань моя, Кубань ридна,
Мий нэщасный Краю!
Тяжко - важко болыть сэрце,
Як тэбэ згадаю!
Дэ ты, славнэ наше Вийсько,
Полкы з корогвамы,
Дэ багатство, слава, воля,
Станыци з церквамы?
Дэ вы, славни отаманы,
Батькы з булавою,
Що вэлы усэ козацтво
Впэрэд за собою?
Що нэ дуже булы вчени,
Тилькы азы зналы,
А багацько для Кубани
Вы добра прыдбалы.
Що потроху та помалу
Чуда наробылы:
Кубань пэрэд цилым свитом
Славою покрылы;
Во в стэпах пустых и дыкых,
Дэ травы шумилы,
Дэ од-вику тэрны рослы
Та вовкы ходылы,
Там вырослы, мов из зэмли
Вэсэли станыци,
А в станыцях rapни церквы —
Высоки дзвиныци;
Та вэлыки били хаты,
Та ycяки школы,
А по стэпах роскынулысь
Зализни дорогы...
Дэ вы, славни отаманы,
Батькы з булавамы?
Дэ ты, славнэ наше Вийсько,
Полкы з корогвамы?
Дэ багатство, честь и слава,
Вэсэли станыци,
А у дворах скризь вынбары
Повни вси пшеныци?
Дэ свобода, cмиx и спивы
На вольний Ky6aни,
Що уся цвила красою,
Мов пышная naни?
Нэмае вас! Прыйшов ворог,
Заплиныв станыци,
Попалыв, порушив хаты,
Церквы и дзвиныци.
Забрав хлиб, скотыну, кони
И всэ тэ багатство,
За сто рокив що прыдбало
Трудовэ козацтво...
Кубань моя, Нэнько моя,
Раю мий прэкрасный!
Ридный народ мий козацькый,
Народэ нещасный!
Потэрпы ты ще хоч трохы,
Трошкы — нэбагато:
Прыйдэ скоро и для тэбэ
Вэлыкоднэ свято.
Нэхай чужа заздристь люта
Гуляе — пануе,
Куе тоби важки пута
Та тюрмы мурнэ;
Ось прыйдэ край...
Вже нэ довго
Тут й пануваты,
Скоро бисову нэвиру
Выженэм из хаты!
Козак щирый нэ злякався
Пэкэльного руху,
А в нэволи бильш прыдбае
Козацького духу;
А з ным разом пиднимэться
Дон та Украйина
Увэсь Терек, Закавказзя,
Яик и Грузыны;
Та вси гуртом добудэмо
Для свого народу
Уси зэмли честь и славу
И вэлыку свободу!

Источник:«Вольное казачество»
№216-1937-стр.2

Комментариев нет:

Отправить комментарий