суббота, 15 сентября 2018 г.


10-я часть
журнал Вольное казачество
№ 63-4 1930г. стр. 1-4
Александр Пивень (М. Забигайло)
У лагерях пид станицею Уманською
Сцена з козацького (чорноморського) побыту у 4-х картынах

Ява 4

3 правого боку пидходыть до йиx козак з четвэртыною горилки.
Козак. {До вийськового старшины). Прынис горилку, ваше высокоблагородие!
Вийськовый старшина. (Дывыться на козака пыльно) Яка-ж це горилка и видкиля ты йи взяв?
Козак. Та купыв же за ваши гроши ось повнисиньку сулию.
Вийськовый старшина. Нэ знаю я, братэ, ничого. Ты, мабуть, пьяный, та нэ туда потрапыв. Нэсы горилку тому, хто тoби rpoши давав.
Козак. Та вы-ж мэни й давалы, ваше высокоблагородие!
Вийськовый старшина. Та гэть, одчепысь, чого ты до мэнэ прыстав! Кажу-ж тоби, що це нэ наша горилка: иды, видкиля прыйшов.
Козак. (Видийшов трохы од йиx направо та и балакае сам з собою). Що за чорт батько? Чого вин горилки нэ прыймае? Сказать-бы — пьяный, так ни, нэпохоже... Казав сам: «прынэсы швыдче горилки, бо в горли пэрэсохло», а тэпэр то-б-то и пыть нэ хоче... Щось воно тут нэ так, та чорт йиx розбере, оциx панив!.. У йиx на нэдилю бувае сим пьятныць... {Думае) Пиду, трохы походю, та згодом
прыйду знову: побачу, що вин тоди казатымэ. {Пишов).

Ява 5

Tи-ж, тилькы бэз козака.
Отаман Прыймак. Чого це вы, ваше высокоблагородие, од горилки одказалысь?
1-й сотнык. Эгэ, самэ як выпыть хочеться... Я покы розказав про свого дурного лакуза, так справди у горли пэрэсохло, — захотилось выпыть.
Вийськовый старшина. Пидожды трошкы, хлопче, ось вин зараз упьять и прынэсэ... То я у цього козака ума вывиряю.
1-й сотнык. A xибa що?
Вийськовый старшина. Та ничого. Ты ось розказував про дурного козака, а мэни хочеться показать вам розумного.
2-й есавул. A xибa вы, полковнык, цього козака знаетэ?
Вииськовый старшина. Та ни, я його нэ знаю и тут упэрвэ побачив. А тилькы, як я з ным балакав, колы давав rpoши, так по очах його я прымитыв, що це козак дуже розумный...
1-й есавул. Як що вин дуже розумный, так вин горилки бильше нэ прынэсэ, а сховае, та и попье, а мы його и найты нэ найдэм.
Bийськовый старшина. Hи, отакый розумный козак того николы нэ зробыть. Та я зроду нэ noвирю, щоб якый-нэбудь самый найпоганиший козак отак зробыв... Haши козакы — справдэшни служакы и своих офицерив николы нэ обманюють...
Дэ-хто. Та це правда. Цього николы нэ бувае.
Bийськовый старшина. Може вы чулы, що як посылав я його по горилку, так я йому сказав: «колы прынэсэш горилку, так ты на нас тюкны», а вин про тэ чи забув, чи може нэ насмие... От я й хочу, щоб вин сам про тэ догадався...
(продолжение следует)

Комментариев нет:

Отправить комментарий