пятница, 6 октября 2017 г.

1-я часть
Пивень А.Е.
Торба смеха и мешок хохота
Краснодар, 1995
Прыспивы до козачка

Як пишла я у танэць, у танэць,
А за мною козаченько молодэць;
А я йому на биду, на биду
Бривонькамы повэду, повэду!
 — Ой, дивчино, нэ у гнив, нэ у гнив,
Нэ боюсь я твойих брив, твойих брив!
 — Нэ круты-лыш, козаченьку, ты свий ус,
Бо я тэбэ нэ боюсь, нэ боюсь.

***

Ой, гоп, нэ помалу,
Я пошыла кохту з валу;
Як пошыла то й надила,
Кажуть люды, що до дила!

***

Ишла баба гомонуха,
Гаман загубыла;
А я йшов та найшов —
Мэнэ маты была.
 — На що тоби, мий сыночку,
Цей гаман издався?
 — На табаку, на тютюн,
Щоб нэ розсыпався!

***

Як бы такы, або так, або сяк!
Як бы такы Чорноморськый козак!
Як бы такы молодый, молодый,
Щоб по хати поводыв, поводыв,
Страх мэни нэ хочеться
З старым дидом морочиться!
======================================

2-я часть
Пивень А.Е.
Торба смеха и мешок хохота
Краснодар, 1995
Прыспивы до козачка
стр.34-37

Прыстань, прыстань до вербункы,
Будеш йисты з маслом булкы:
Будеш йисты, будеш пыты,
Довбешкою вошы быты!
***
Нутэ, хлопци, нутэ вси,
Нутэ — погуляйтэ!
Одни скачтэ, други плачтэ,
А трэти спивайтэ.
***
Очерет — осока,
Чорни бровы в козака!
На тэ маты й вродыла,
Щоб дивчынонька любылы.
Козаченьку, чорноусый,
Чого в тэбэ жупан куцый?
Вражи кравци нэ вгодылы
Та жупана вкоротылы!
***
Танцювала рыба з раком,
 А пэтрушка з пастэрнаком,
 А цыбуля з часныком,
А дивчина з козаком,
Ой дивчына дывуеться,
Як хороше танцюеться!
***
По дорози жук, жук,
По дорози чорний,
Подывыся, дивчинонько,
Якый я моторный!
Якый я моторный,
И в кого я вдався!
Хиба дасы копу грошей,
Щоб поженыхався!
***
По дорози галка,
По дорози чорна, —
Подывыся-ж, козаченьку,
Яка я моторна!
Яка я моторна,
Гнучка, чорнобрыва, —
Як побачыш, аж заплачэш,
Що я вэрэдлыва!
***
Запряжу я бугая:
Куды люды, туды й я.
Запряжу я другого —
Сидай, жинко, нэбого!
***
Ой, нэ стий пид викном,
Нэ махай рукавом,
Як я матыму час,
Сама выйду до вас
Ой, нэ стий пид двэрыма.
Моя маты — Марына,
По надвирью ночуе,
Усю правду почуе.
***
Ой, дивчына-горлыця,
До козака горнэтьця,
А козак, як орэл,
Як побачыв, так и вмэр.
Якбы мэни зранку
Горилочкы склянку,
И тютюн та люльку,
Дивчыну Ганнульку.
Горилочку б пыв, пыв,
А люлечку б я курыв,
А дивчыну Ганнулечку
До сэрдэнька б всэ тулыв.
***
Якый бис чоловик,
Така в його й жинка!
Намочила штаны в ричци,
Ище с понэдилка.
***
Чоловика нэма дома,
Тэпэр мини своя воля,
А я цип продала,
Та музыкы наняла,
Музыканты мои,
Вы заграйтэ мэни,
Бо я в свити сырота
Вэсэлого жывота!
***
И жыв — нэ любыла,
И вмэр — нэ тужыла!
Тоди трошкы потужыла,
Як на лавци положыла,
А як в яму опустыла,
И журба тоди простыла.
Засыпала, закопала,
Ниженькамы прытоптала,
Ниженькамы туп-туп:
Лэжы старый тут-тут,
А я молодэнька,
Гуляты радэнька.
***
Жар, маты, капусточку,
Жар мэни бурякив!
Ой, жаль мэни покыдаты
Чорноморськых козакив!
Пусты ж мэнэ, моя маты,
На вулыцю погуляты,
На вулыцю погуляты,
Колы хочеш зятя маты!
===========================

Комментариев нет:

Отправить комментарий