пятница, 6 октября 2017 г.

3-я часть
Пивень А.Е.
Торба смеха и мешок хохота
Краснодар, 1995
Прыспивы до козачка
стр.37-39

Ой, с пид хмызу на пич лизу,
Аж по хати луна йдэ!
А хто ж мэнэ вирно любыть,
Той и на пичи найдэ
***
Хотив Грыцько ожэнытьця,
Та що йому з того?
Бо нэ стае дэсять грошей
До пив-золотого!
***
В кого чорный усок,
Тому й рыбы кусок;
В кого рыжа борода,
Тому й юшкы шкода.
***
Оженывся нависный,
Та взяв бисновату,
Та нэ зналы, що робыть,
Запалылы хату!
***
Оженыся, нэ журыся —
Пидэ тоби рукою:
Жинка пидэ за борщем,
А ты за мукою.
***
Ой, нэ ходы по полю,
И нэ топчы куколю,
Та нэ лупай очима, —
Я нэ твоя дивчына!
***
Ой, сусиды и сусидкы,
Нэ бачилы моий жинкы?
В мэнэ жинка знакомыта,
Пидтыкана сзаду свыта,
На нижечку налягае,
Ще й на плэчах горбык мае!
***
За всэ гаразд, за всэ добрэ,
Що жинка малэнька:
Хочь полаю, хочь побью,
Та всэ вэсэлэнька!
***
Ой, Грыцю, Грыцю, Грыцю,
Нэ вдавайся в дурныцю!
Бо дурныця тэбэ зрадыть,
Ще й горилка нэ порадыть!
***
Оттак ище нэ було:
Пропыла я помэло!
А як повэрнусь по хати,
Та бида будэ й лопати!
***
Ой, мамо, хочу йисты,
Та боюся в погриб лизты;
Та боюся, щоб нэ впала,
Щоб капуста нэ пропала!
***
Казав Хома, душа моя,
Дэ ты забарылась?
У собачому хвости
Та в ковтун забылась!
***
Чого сыдыш — надулася;
Чом в чоботы нэ вбулася;
Сюда-туда попид лавы:
Нэма чобит, лыш халявы!
***
Оттак чыны, як я чыню,
Любы дочку абы чию:
Хоч попову, хоч дякову,
Хоч хорошу мужыкову!
***
Як гуляв, так гуляв —
Ни чобит, ни халяв!
Покы додому дийшов,
То й пидошов нэ найшов!
(дали будэ)
========================================
4-я часть
Пивень А.Е.
Торба смеха и мешок хохота
Краснодар, 1995
Прыспивы до козачка
стр.40-41
***
Ты пьеш, мэнэ бьеш,
Сам нэ знаеш за що;
Ходимо мы до попа,
Котрэ з нас лэдащо.
***
Ой, я свого чоловика
Нарядыла паном:
Сорочечка по колина,
Пидвязана валом.
***
Опанас волы пас,
А дивчына бычкы;
Пострывай, нэ тикай —
Куплю черевычки!
***
Ой, там на долыни
Жукы бабу повалылы,
И сорочку знялы,
Прочуханкы далы!
***
Ишла баба дубнячком,
Зачепылась гаплычком:
Сюды смык, туды смык —
Одчепыся, мий гаплык!
***
Я робыты добрэ вмию,
Як пич топлю, рукы грию;
Рукы грию, плечи парю,
Нэ лизь, Грыцю, а то вдарю!
***
Ой, чук, побэрэмся,
Будэм пануваты!
Ой, ты будэш свынэй пасты,
А я заганяты!
***
Ой, жаль шевця,
Та нэ вэрнэтьця,
Набрав пидошов
Тай к чорту пишов!
***
Ой, ты ткач, ныткоплут,
А я бондаривна;
Пиды геть, одчепысь,
Я тоби нэ ривня!
***
Катэрына та Дэмьян
Посварылысь за бурьян:
Катэрына Демьяну
Нэ попустыть бурьяну!
***
Штаны мои, шаравары,
Та ще й дома двое:
Уси нови, уси гарни,
Порвани вси трое!
***
Пишов бы я танцюваты,
Так чоботы пранцювати,
А батькови луччи,
Погубыв онучи.
***
Продай, мамо, дви коровы,
Купы мэни чорни бровы,
На колодци стояты,
Та на хлопцив моргаты!
***
Злетив вэдмидь на сидало,
Крыкнув: ку-ку-ри-ку!
Нэ покыдай мэнэ, мыла,
Од ныни й до вику!
(дали будэ)
=======================

Комментариев нет:

Отправить комментарий