четверг, 4 апреля 2019 г.

2-я часть
Александр Пивень
(Мартын Забигайло)

Васыль та Наталка
(Нова козацька дума на старый кобзарськый спив)

Мабудь, ты вже мэнэ нэ любыш,
Вирно нэ кохаеш,
Колы так часто покыдаеш
Одну-одинисиньку коло хаты
Дэнь и ничь бэз тэбэ сумуваты.
Ой, послухай мэнэ, Васылэчку, останься,
На гирьки сльозы мои зглянься:
Болыть, ох. болыть мое сэрдэнько,
Щось воно вищуе, —
Выдно лыху нэвзгодоньку чуе!
Та й кинь пид тобою,
Ты глянь, аж два разы спиткнувся,
Хыба ж колы бувало,
Щоб козак писля того вэрнувся?
О, Боже мий, Боже!
Знаю я тэпэр, добрэ знаю,
Що послидний раз тэбэ выпровожаю;
Черэз тэ оттак гирко й плачу,
Що николы вже, николы
Живого тэбэ нэ побачу!» —
Плаче молодыця, вбываеться,
Дрибнымы сльозамы вмываеться;
Тужно-гирко голосыть,
Слизно рыдае,
Та козацькэ сэрдэнько
Жалэм-болэм
На шматкы крае-розрывае.
Глянэ козак, поглянэ
На свою дружину кохану,
Коныченька тыхо спыняе,
Та схылывшись на-бик до нэи,
Щиро-прывитно одмовляе:
«Дружинонько моя, Наталочко,
Сызокрыла моя галочко!
Ой, нащо ж ты мэнэ докоряеш,
Колы сама добрэ знаеш,
Що я тэбэ люблю и кохаю,
Та волэнькы своеи нэмаю!
Хыба ж ты николы нэ чула,
Нэ-вже ж ты и доси нэ знала,
Як наша козацька сыла
У ций вийни даром пропадала?
Цилых тры довгых рокы,
За живого ще царя Мыколу,
Козакамы вийну зачиналы,
Козакамы йи й кинчалы.
Дэ салдат од ворога тикае,
Дэ лапотнык пьятамы накывае,
Туды козакив посылають,
Та уси диркы нымы затуляють.
Цилых тры довгых рокы
Козакы дэнь и нич воювалы,
За Москву та за Росию
Свои головы складалы;
Оддавалы усю свою сылу,
Свою зброю, кони и всю справу,
А для сэбэ тилькы й прыдбалы,
Що одну козацьку славу.

(журнал «Вольное казачество» № 50 стр. 5-6)


Комментариев нет:

Отправить комментарий