четверг, 3 сентября 2020 г.

Гнат Макуха

Ой, колы б же та тэ сталось,
Чого дожидаю
И за вищо по чужини
Наймытом блукаю, — 
Нэ плакалы б тоди диты,
Нэ стогнала б маты;
Нэ доводылось бы правды
В чужини шукаты;
Нэ доводылося б плакать,
Проклынаты долю,
У чужини працюючи
На чужому полю.
Ой, колы б же та тэ сталось,
Та тоди, як трэба!
Чи выпросю ж я ту долю
З высокого нэба?
 — Нэ выпросю, бо я гришный:
Край — святый для мэнэ.
Грих вэлыкый — чекать волю
Для брата и для сэбэ,
Грих, якого нэ прощають
Чужи и свои людэ,
Ти, шо кажуть, шо за грих той
И Бог судыть будэ.
 — Волю браты, братэ, трэба!

* * *

А шоб людэ про тэ чулы,
Ворогы ж — нэ зналы, — 
Гуляй, думко, гуляй, нэнэ,
Як колысь гуляла!
Лэты, сэрце, на Кубань ты,
Гуляй по Вкраини, — 
Будэ лэгше мэни житы
Отут у чужини...

* * *

Гуляй, думко! А я буду
Знову дожидаты,
Колы встанэ из нэволи
Кубань, моя маты,
Та озвэться до Украйны,
З нэю заговорэ,
Як та зирвэ ти кайданэ
Та нэволю зборэ...
 — Гуляй, думко! На тэ ж тэбэ
Я так и кохаю!
Нэхай мэнэ пэрэвэртни,
Нэхай проклынають!

25 сентября 1928года
журнал «ВК»
19-20-й номера
стр. 6

Комментариев нет:

Отправить комментарий