воскресенье, 26 января 2020 г.

Фельетон из журнала «Вольное казачество»
1934 год
№ 159
стр. 17

До всих кубанськых козакив

Шановный панэ рэдакторэ!

Нэ видмовты, будь ласка, даты мисто на сторинках вашого журналу для цього мого лыста.
Така справа:
Вчора зустричаю одного украинця. Пытае:
— Скажить, будь ласка, хто це такый отаман Иванис?
— Отаман Иванис? — Нэ знаю такого.
— Як то нэ знаетэ, колы це ж кубанськый отаман! Вы ж сам — кубанськый козак?
— Це правда, — видповидаю, — що я кубанськый козак, алэ про отамана Иваниса нэ чув...
— То читайтэ!
И дае мэни досыть товсту кныжку видомого украинського дияча. Читаю:
«Уряд УНР пидтрымуе вэсь час дуже блызьки видносыны з законным урядом Кубани Отамана Иваниса».
Читаю я це, а всэ ж такы нэ всэ розумию. Чи може я нэ всэ знаю...
Так мы и розийшлыся з тым украинцем нэ договорывшись.
Розийшлыся, а я и думаю: як же це так: живу я, слава Богу, на свити четвэртый дэсяток. Воював з большовыкамы, був у Сэрбии, ось уже шостый рик нэдалэко вид Парыжа живу, заглядаю иноди и у Парыж, зустричаюсь з своими козакамы, балакаемо, спорымо, шукаемо правды та доли казачой — походылы досыть по чужих манивцях — выбыраемось зараз на свий козачий шлях, «згадуемо» часто-густо и про отаманив рижных, алэ про Иваниса — нэ чув, нихто николы — ни слова. Та й як же вин у отамани попав, колы мы, козакы, його нэ выбыралы?
И от, чим бильше думаю, тым бильше нэ розумию. А воно, бачитэ, нэ тилькы ще одын отаман е, алэ и уряд у його е, та ще и законный. Лышэ мы, кубанськи козакы про це нэ знаемо. Чи то може лыше я нэ знаю? Може хто инший и зна?
Так от: мэни тэ ж цикаво тэ знаты, а тому я хочу звэрнутыся до всих кубанськых козакив з такыми запытамы:
Хто и колы з ных чув, чи то може и сам выбырав п. Иваниса отаманом?
Що це за уряд його, дэ вин е и був та що робыв вси ци рокы нашего пэрэбування за мэжамы нашого ридного краю?
Чи е в тому уряди и кубанськи козакы та хто воны?
Хто з кубанцив чув колы про будь яку працю п. «отамана» та його уряду сэрэд кубанськых козакив та на корысть козацтву?
Я так всэ це хочу знаты, що тому кубанському козакови, якый пэрший протягом мисяця мэни про тэ и сэ докладно роскаже (алэ нэ з чужих слив — лыше з власного досвиду!), що — от, Ий же Богу — заплатю сто французькых франкив.
Бо дали мэни цикаво будэ запытаты братив моих:
Чи нэ оженять нас знову бэз нашого видома?
Я гадаю, що нэ одын я такый, хто нэ зна, алэ хотив бы знаты про це всэ докладно, и тому прошу вас, панэ рэдакторэ, пидпысать цього мого лыста так:

«Нэвидомый» кубанськый козак.

Р. S. Вам же, п. рэдакторэ, посылаю нэ тилькы свою адрэсу, алэ и 100 франкив, щоб вы повирылы, що я нэ жартую и никого нэ збыраюсь обманювать. Ци 100 франкив як раз и асигнував я тому щаслывому кубанському козакови, якый зна бильше мэнэ.
Но колы ж п. «отаман» Иванис е «таемниця» нэ тилькы для мэнэ, алэ и для всих кубанськых козакив, то черэз мисяць прошу повэрнуть ти 100 франкив на Вильно-козачий Зъизд.

14.09.1934

Комментариев нет:

Отправить комментарий