суббота, 11 мая 2019 г.

Гнат Макуха
(Шевель И. С.)

Прысвячую своий любий дружини Горпыни Шевель

Зиронькы яснии, ниченькы очи,
Бачитэ всэ вы в той час, —
Тож подывыться на очи жиночи
В ридному краи хоч раз.

Спокию зовсим нэ маю що ночи,
Хочу ж спочиты хоч час,
Хочу почуты про карии очи
Вистку коротку хоч раз.

Чи пэрэсталы их слезы ти мыты,
Чи затуляються в сни? —
И щоб довэлося там вам побачить —
Висть прынэситэ мэни.

Ох, колы б можна у купи из вамы
Тэ ж подывыться й мэни —
Оком бы кынуть всюдэ стэпамы
В ридним, та мылим краи...

Може б побачив я любии очи,
Котри так щиро кохав,
В котри частэнько тэмнэнькои ночи
В ридним садку заглядав.

Зиронькы яснии! Вас я благаю
Тут у чужий сторони —
Про карии очи з ридного краю
Висть прынэситэ мэни.

Кынэ тоди мэнэ ссаты гадюка,
Лыхо забуду й нудьгу,
Й гэть пропадэ та пэкэльная мука
Й може я спокий найду.
(журнал «Вольное казачество» № 40 стр. 4)

-------------------------------------

Гнат Макуха
(Шевель И. С.)

Колы б Ты, Господэ, из нэба
Спытав, чого нам гришным трэба
Сиромам тут на чужини, —
Одно, сказав бы, дай мэни:

Народ мий вильным повидаты.
Тоди... тоди — хоч и вмыраты...
От так дарэмно, — чи нэ так? —
Сумуе тут старый козак.

Другый багацтва всэ бажае,
А дэ хто з долэю всэ грае...
А я про волю всэ гадаю, —
Нэначе з волэю дизнаю

Я щастя... й прыйдэ Божий рай...
Багацтво, щастя, — Ридный Край! —
Як брат на воли долю мае...
— Сього душа моя бажае.

10 мая 1930 года
(журнал «Вольное казачество» № 57 стр. 4)

Комментариев нет:

Отправить комментарий