понедельник, 6 мая 2019 г.

Гнат Макуха
На чужини

Таки ж и хаты — та нэ ридни;
Taки ж и люды — нэ свои;
Й думкы, — о, Боже, — мои бидни
Мэни здаються вже чужи

И сонце сходэ из-зa моря,
Така ж caмисинько роса,
Й квиткы червони сэрэд поля,
А полэ крые — та ж трава;

И жайворинко в нэби бьеться,
И чайка скыглэ дэсь — кыгы!
И дивка хлопцеви смиеться,
Й гэлгочуть гусы блызь сагы;

Шумыть диброва, як и трэба,
И витэр лыстя пидмита;
Орэл — он выдко — сэрэд неба,
Мов шапка чорная, лита...

Усэ... усэ — як в ридним краи
Ричкы, ланы, стэпы, вода...
И тут — як там (мов в Божим раи)
На зэмлю мисяц позыра.

И всэ е навкругы чудовэ!
Живэш, здаеться, як и вси, —
Алэ ж, нудьга на cэpци як промовэ,
Чогось ще нэ хвата мэни.

Чого ж? Чого? — сэбэ пытаю,
Як нич та тэмна упадэ.
Чого бильш в свити я шукаю
Й чого з грудэй той сум нэ йдэ?

И сам соби одповидаю
(Бо бильше никого пытать):
3 козацтвом ридним я бажаю
Свого я вику доживать.

О, мылый краю, тыхый свитэ —
Кубань нэщасная моя,
Чим прогнивыла Бога, квитэ?
Чим прогнивыв Його и я?

Малым хлопьятком я навчився
Тэбэ, як нэню, шанувать;
В твои стэпы, ланы влюбывся,
Навчивсь писни твои спивать.

И тут, далэко на чужини,
В ночи як мырно люды сплять,
Вид тэбэ выгнаний дытыни
Тэбэ бажаеться згадать.

И хоч в думках ланы побачеш,
В стэпу тэхэнько посыдыш,
Писни спиваеш — гирко плачеш... —
Жива ты, нэнько? Закрычиш...

И як бы вчув я, що ты вильна,
Що сльозы згынулы навик,
Набрався б сылы, моя ридна,
Й на крылах полэтив бы втих...

(журнал «Вольное казачество» № 75 стр. 4)

Комментариев нет:

Отправить комментарий