воскресенье, 26 мая 2019 г.

Гнат Макуха
(Шевель И.С.)

Браты мои

Браты мои, сыны мои,
Сыны славы й воли!
Чи гадаетэ вы, мыли,
Що Кубань в нэволи?

Пошлить думку на Кубань вы,
Пошлить на могылу, —
Нэхай станэ та оглянэ
Широкэе наше полэ,
Крути горы, ричкы, долы
И широкополи

Ланы тии на якых вы
Сылу покладалы,
А диды й батькы — сиромы
Кровью облывалы.

Нэхай станэ та оглянэ, —
Лэхше тоди будэ:
Нэ так тяжко, як полають
Колы чужи людэ.

Нэ так тяжко працюваты
На чужому поли,
Браты мои, сыны мои,
Сыны славы й воли!

Ой, згадайтэ, що мы малы
И що загубылы,
И куды мы голивоньку,
Куды прыхылылы?

Ой, згадайтэ, та й замовчить:
Бо сором казаты,
Що в кайданы е закута
Кубань — наша маты.

Чи на тэ ж нас стэпы вильни
Як дитэй кохалы,
Щоб мы — сыны, сыны воли
И воли нэ малы?

Чи на тэ ж нас витры буйни
В стэпах обвивалы,
Щоб стэпы ти и край ридный
Нэ нашимы сталы?

Чи на тэ ж мы з покон вику
Й козакамы звалысь,
Щоб, згубывши край и волю,
В чужини блукалы?

Гэй, бодай сього до вику
Й ворогам нэ маты...
Зватысь вильным, а в чужини
Наймытом блукаты!

Так зъиднаймося ж до купы
Мицною симьею
Та добудэм соби волю
Кровию своею, —

Тоди будэм нэ в чужини
В наймах хлиб шукаты,
Тоди будэ «Кубань — нэня»
Нэ сором казаты;

Тоди будэм працюваты
На ридному поли, —
Браты мои, сыны мои,
Сыны славы й воли!

25 февраля 1928 года
(журнал «Вольное казачество» № 6 стр. 1)

Комментариев нет:

Отправить комментарий