четверг, 16 июля 2020 г.

(окончание)
5-я часть
Торба смеха и мешок хохота
Краснодар, 1995
стр. 195-206

Пивень А.Е.

Васыль та Наталка

(Нова козацька дума на старый кобзарськый спив)

А Васыль лысточок той добувае,
Плачэ-читае,
Та до вирной дружынонькы
Такымы словамы одмовляе:
 — Наталочко, моя мыла,
Лэбэдочко била!
Ой, рад бы я до тэбэ вэрнутысь,
До сэрдэнька твого прыгорнутысь;
Прывитаты тэбэ, мылуваты,
В рэчах душу вылываты,
А малых диточок
Тишыть-забавляты, — 
Та далэко я дуже прожываю,
Аж у тому Сербському краю!
За шырокымы, глыбокымы морямы,
За высокымы до нэба горамы,
За лисамы тэмнэнькымы,
Та за ричэнькамы
Довгымы-быстрэнькымы!
Ой, полэтив бы я до тэбэ
Дужым орлом быстрокрылым,
Та крылэць ище нэ маю;
Поихав бы коныком воронэнькым,
Та дориженькы нэ знаю;
Пэрэкынувся бы я рыбкою швыдэнько,
Та поплыв бы хвылэю-водою,
Та завэлася скризь щука зубата,
Шо ловыть-хватае нашого брата!
Ой, як выростуть у нас на чужыни
Дужи крыла орлыни,
Як збэрэться во-едино
Вся козача прэвэлыка сыла,
Отоди-то побачыть
Свого козачэнька
Моя Наталочка мыла!
Важко тоби, мое сэрдэнько,
Жыты в обидраний хати,
Знаем мы, як вас катують
Ворогы наши кляти;
Багато ты тэрпила,
Потэрпы ж ищэ трохы;
Диждэмо мы Срэтэння,
Або святой Евдохы;
Тоди зустриваеться,
Кажуть, лито з зымою,
Чы нэ зустринэмось, сэрдэнько,
И мы з тобою?
Есть у нас, моя лэбэдочка,
Нова козацька мрия;
Запала нам глыбоко в сэрце
Крипка, нэрушыма надия,
Шо нэ будэ николы пэрэводу
Славному козачому роду,
Шо добудэм мы
Для нэнькы-Кубани
Справжню козачу свободу!
Ой, нэ даром мы воювалы,
Та свою кров пролывалы;
Нэ даром на чужий-чужыни
Скилькы лит блукалы-пропадалы;
Научыла нас лыха нэдоля,
Пишла нам у руку;
Добуло наше козацтво
Найкращу од того науку;
Знаем мы тэпэр добрэ,
З ким трэба хлиб-силь дилыты,
А кого трэба бэрэгтыся
Та, як ворога, быты!
Дэнь од дня стае мицниша
Наша козача сыла;
Одростають прыборкани
Орлыни козацьки крыла;
А там... добудэм мы пороху
Повни порохивныци,
Нагострымо шашкы, достанэм рушныци, — 
Оттоди справди побачать
Нас козацьки станыци!
Нэ плач же, моя Наталочко,
Та марно нэ журыся,
А краще с малыми диткамы
Шо-дня Богу молыся;
Бо як нэ будэ Його святой воли,
Нэ побачыш ты мэнэ николы!
Та я и сам усю надию
Тилькы на Господа складаю;
На Його святую волю
И днэм, и ноччу уповаю;
Та я ж нэбагато и просю,
Одного тилькы и благаю:
Ой, дай, Господы,
Та пошли, мий Боже,
До ридного свободного краю!

12 ноября 1928 года

Комментариев нет:

Отправить комментарий