понедельник, 14 октября 2019 г.

Пивень А. Е.
(Ходькевич-Сапсай)
Воскрэсны, пидвэдыся, встань, — моя прэкрасная Кубань

1.

Бэз миры я люблю Тэбэ, моя кохана,
Мов любу дивчину, що вся квитамы вбрана;
Молюсь и думаю про Тэбэ всякый дэнь,
Моя Кубань, — мий Краю славы та писэнь!
Ты и в нэволи ще крипка, як тая крыця,
Моя прыборкана, могутняя Орлыця;
Ще й гнизда цили, дэ мы вси колысь рослы,
Дэ й зараз выростають козакы-орлы.
Тэбэ нэ мають мочи ворогы прыспаты,
Ты й зараз маеш сылу, щоб на ногы статы, —
Воскрэсны ж, пидвэдыся, встань,
О, Богатырю мий. — прэкрасная Кубань!

2.

Давно колысь Москва Тэбэ сэстрою звала.
Та сонным зиллям, зрадывши, навик прыспала;
И черэз тэ одвичнэ соннэ забуття
Нэ бачила Ты в свити доброго життя.
Заковану Тэбэ, мов вэлэтня Самсона,
Цари усэ дэржалы коло свого трона;
И никому було зи сна Тэбэ збудыть,
Щоб Tвоим дитям у добри й свободи жить.
Та тилькы годи ворогам Тэбэ прыспаты!
Ты набула вже сылы, шоб на ногы статы, —
Воскрэсны ж, пидвэдыся, встань,
Мий Вэлэтнэ, — бэзсмэртная Кубань!

3.

Нэмае в свити зла, щоб нэ диждалось кары;
Прыйшлы и на Москву нэзгода, лыхо й чвары:
Упав и розвалывсь навикы царськый трон,
Загынула дынастия, порфыра и виссон.
Колы Росия вся пожаром запалала,
Ты, мов дытя малэ в колысци, мырно спала;
Та скоро докотывся и до нас циклон
И розбудыв важкый Твий виковичный сон!
Нэмае зараз сылы, щоб Тэбэ прыспаты,
Ты знаеш тэпэр добрэ, як на ногы статы, —
Воскрэсны ж, пидвэдыся, встань,
Мий Божий раю, — вичная Кубань!

4.

Для Тэбэ тилькы я хотив бы в свити житы!
Мэни так радисно Тэбэ одну любыты!
Я знаю, що Кубань моя тэпэр нэ спыть:
Вона эбудылася и будэ вично жить!
Хоч тяжко ворогом Ты в кайданы закута,
Та скоро мы гуртом розибьем важки пута
И загорыться в Тэбэ помста й гордый гнив
На ворогив Твоих одвичных — чужакив!
Нэмае в свити сылы, щоб Тэбэ прыспаты!
Ты розумиеш добрэ, як на ногы статы,
Воскрэсны ж, пидвэдыся, встань,
Моя Ты горда, пышная Кубань!

10 января 1938 года

(журнал «Вольное казачество» №239 стр. 18)

Комментариев нет:

Отправить комментарий